Saturday, October 1, 2011

На гости при Лулу от Something.../Guest blogging for Something...


Тук съм! Не съм се приключила с блогуването :-)

Но някак си последните два месеца блогът остана на заден план.
Първо лятната ваканция и след това един много амбициозен проект за цялостен ремонт на къщата ни, изместиха приоритети ми.
Ваканцията отмина и училищната година започна. За жалост ремонтът вкъщи тече все още с пълна сила и поне още два месеца  ще продължи.
Покрай тоталната трансформация на къщата ни, интересът ми се пренасочи от торти и сладки изкушения към жилищен дизайн и мебели :-) Също почти толкова вълнуващо, колкото и захарното изкуство :-)

Но да не изпадам в подробности за ремонти и всички грижи свързани с тях...

Още преди да започне лятната ни ваканция приготвих една семпла торта на плисета за гостуването ми при Лулу. Днес можете да прочетете малко повече за мен в моят гост- пост в нейния блог, където ще ви разкажа как започна "сладкото" ми увлечение :-)


Тази торта беше предпоследната, която направих в старата си кухня. Последната торта беше тази с делфините за моят син Алекс.
 

Сърдечни благодарности на Лулу за поканата! Много ласкателно е да попаднеш в нейната Алея на Славата! :-) Самият блог едва ли се нуждае от представяне. Предполагам, че всички вие сте се наслаждавали на сензационалните снимки на Лулуто :-)

Бързам да споделя, че да пиша за себе си не е нещо, което ми се отдава с лекота. А липсата на специфичен празник ме затрудни с избора на тема. За това и тази семпла торта, типично мой стил :-)

Лесен и ефектен начин за бърза, но елегантна торта. „Плисетата” са акцентът в тази торта. Нарекох я Носталгична торта, може би заради черно § бeлите снимки и асоциацията за нещо ретро.  

Като шаблон за равномерно разпределение на плисетата може да ползвате кръг с диаметъра на тортата , изрязан от хартия за печене.  Аз използвах дъното на тава, къде е печен блатът за да очертая окръжността.  Сгъвате шаблонът на половина, след това отново и така докато получите триъгълник с желания размер. Моите триъгълници са 16. 
За 20 см торта използвах около 300 г фондан. 

Налагате кръгът от хартия за печене върху тортата и с нож отбелязвате триъгълниците. Това ви помага да прецените отстоянието на отделните плисета. Под първото плисе поставяте хартия за печене за да може да подпъхнете и залепите последното плисе. 
Най- добре е да нарежете триъгълниците от фондан и за ги предпазите от изсъхване ги поставите в прозрачна папка. Така може да ги наредите върху тортата наведнъж. 

На всеки триъгълник се прави подгъв от едната страна,  както е показано на снимката. Подгъвът е около 0.5 см (може и по- широк, по ваше желание). Триъгълниците се редят в посока на часовниковата стрелка върху тортата. 
Аз използвах шаблон от хартия за печене за изрязването на триъгълниците. Дължината на шаблонът е дължината на плисето от центъра на тортата до долния ръб. Използвах триъгълниците, разчертани на тортата и добавих по 0.5 см от двете страни за да мога да направя подгъва.
По средата на тортата поставих импровизирани перли, топчета от фондан оваляни в перлена боя на прах.

  
 Но за да прикриете струпването на плисета може да поставите някаква друга украса по ваш избор.
Успех!

Here I am again! It has been a long break, I know.
The last two month we had our Summer Holiday and after that we have started very ambitious project of our house total make- over. The project is still running and for the coming two months we will be still busy with it. So as you can probably guess my interest towards cakes and sugar art has shifted to house design and furniture. Very exciting and time consuming almost as much as cakes and sugar art :-)

Anyway, I was invited for a guest bogging by Sometimes... Very flattering considering the breathtaking photos on her site and the witty post she writes. This vintage cake and the Dolphins cake for my son were two last cakes I have made in my old kitchen :-)
Thanks a lot, Lulu, for the invitation! It was fun making this little pleat project :-)


If you have not discover the amazing blog of Lulu yet, now is the right moment to indulge her impressive photos!


Have fun!

30 comments:

  1. Прекрасна!
    Много нежна и изчистена торта!

    Очаква следващата вече да бъде правена в новата кухня :)

    Поздрави и хубав уикенд, Миленка!

    ReplyDelete
  2. Миленче, поздравявам те за гостуването при Лулу. Тортата е прекрасно нежна и както казваш ти в твои стил! Пожелавам ти по - бързо да приключвате с ремонта за да ни радваш с новите си творби!

    ReplyDelete
  3. Миленка,
    страхотни плисета :)
    Напомнят ми на полите с плисета, които толкова съм носила!
    И "падат" толкова тежко!!!!
    Моят интерес към мебели и дизайн започна много преди да имам отношение към готвене:)
    Благодаря за удоволствието да гледам красивите ти торти!
    Чакам с нетърпение новата ти кухня!
    Прегръдки,
    Дани

    ReplyDelete
  4. Миленка, със страшния ремонт, с който сте се захванали, се чудех кога ще ни зарадваш с нова публикация :)
    Омагьосана съм от сладкото царство от първия момент, в който се докоснах до него :)
    Поздравления за гостуването при Лулу :)

    ReplyDelete
  5. Какви плисета само :) Благодаря за описанието стъпка по стъпка :)
    Пожелавам ти много поводи за творене в новата кухня :)

    ReplyDelete
  6. Очакването си заслужаваше.Прекрасна торта!И как хубаво си обяснила декорацията...Тичам при Лулуто.
    Успех в ремонтите и хубава есен!

    ReplyDelete
  7. Ох, Миленка, всяка твоя торта е направена с такава любов, че няма начин това да не се отрази на крайния резултат, който, както е видно, е много, много красиво и стилно сладкарско изкушение!
    Не се и съмнявам, че и преобразяването на къщата ще е толкова елегантно, колкото всичко е, което ни демонстрираш в блога си!
    С пожелание за много приятен уикенд :)

    ReplyDelete
  8. Отново страхотна торта! Пък за ремонта... то не останало вече:)Хубав уикенд!

    ReplyDelete
  9. Миленка, тортата е толкова елегантна и красива - наистина е в твой стил!
    Ще отскоча при Лулу, за да прочета :)
    На теб пожелавам успех с довършването на ремонта, сигурна съм, че ще е стилен, уютен и изпълнен с много любов.

    ReplyDelete
  10. Savrseno ♥ hvala za tutorijal mila moja :)

    ReplyDelete
  11. Миленка, имам предвид, че домът ти ще е ще е стилен, уютен и изпълнен с много любов, а не ремонта :))) Така е, когато човек пише коментари изморен :)

    ReplyDelete
  12. С кое да започна Миленка -
    гостуването на твоето вълшебно сладко царство, предполагаемото вълшебство и в мебелния дизайн, или новата вълшебната торта с неподражаем стил ала Милена - всичко това силно ме впечатлява, радва и очарова. Страхотна си -
    моите поздравления, благопожелания и сърдечна прегръдка, Диана

    ReplyDelete
  13. Миленка, прекрасна торта - така нежна, изчистена, елегантна и стилна - напълно в твой стил! Отивам при Лулу да й се полюбувам и там :)! А за ремонта - до болка ми е прясно и познато, но пък след това блаженството е пълно :))

    Прекрасна нова седмица от мен!!

    ReplyDelete
  14. Пепчо, благодаря ти! И аз вече нямам търпение да свърши този ремонт, че поне се запасих с идеи, които искам да опитам в новата кухня :-)

    Мариянче, благодаря ти! Много си мила!

    Дани, благодаря ти! Аз много ги обичам тия плисирани и солей поли :-) И все още висят в гардероба ми, за мен те са просто класика :-)

    Зори, благодаря ти! Много ме радваш! За ремонтът- те първите дни и снимки наистина бяха нещо страшно :-)

    DryThyme, благодаря ти! Радвам се, че тези стъпка-по- стъпка проекти се приемат добре.

    Вили, благодаря ти!Надявам се :-) Това е дизайн, който със сигурност бих повторила и по друг повод.

    Инче, благодаря ти! А за обзавеждане и дизайн, със всеки изминал ден имам все по- малка представа какво искам :-) Вече изгледах толкова много блогове, изкупих сума ти списания...предавам се :-)

    Траянче, благодаря ти! И аз все си повтарям, че не останало до края на ремонта, но тази мисъл не ми помага особено :-)

    Лети, благодаря ти! Разбрах от раз какво си ми пожелала :-) Когато успея да погледна на ремонта в цялостна картина т.е. да игнорирам шум и безпорядък, ми се вижда доста креативен процес :-) Но за сега предимно хауса надделява :-)

    Jacamaca, hvala! :-)

    Диани, благодаря ти! Все си мисля, че не съм си намерила все още типично моят стил, но всъщност май вече съм го открила. Семпло и изчистено май ми приляга :-)

    Мина, благодаря ти! В очакване на блаженството съм тогава :-)

    Сърдечни поздрави и спорна нова седмица!

    ReplyDelete
  15. Миленче,сега разбирам,защо забави темпото с блогчето!
    Аз обичам да се занимавам с интериор и екстериор,но като се нанесохме в нашата къща,преди три години,накрая на обзавеждането и оформянето на детайлите,бях стигнала до тиха лудост(не исках да погледна магазин,камо ли да вляза в него:)
    Много е хубава и стилна тортата!
    За мен това е вълшебство,което идва от сърцето и извира от пръстите!
    Пожелавам ти успешна нова седмица!
    Прегръдки:)

    ReplyDelete
  16. Много нежна и красива. Истински стил!Само ти си можеш така!

    ReplyDelete
  17. Аз, оставих коментара си в блога на Лулу.Може да го погледнеш .
    Прекрасна си !

    ReplyDelete
  18. Миленка,след всички тези заслужени комплименти нека добавя и аз моите адмирации към майстортството ти!
    Ако трябва да опиша тортата само с една дума-то на първо място ще е стилна!
    Харесва ми много!
    Пожелавам ти сили да преживееш кошмара,наречен "ремонт",и да се насладиш колкото се може по-бързо на домашния уют в ново оформление!Неминуемо ще ти подейства стимулиращо за ново творчество!

    С най-добри пожелания!
    Роси

    ReplyDelete
  19. Милена, отново много красива и стилна торта! :). Радвам се, че се появи отново, защото ми липсваше в блог-пространството :). Гостуването ти при Лулу е чудесно. Кураж с ремонта, дано да свърши по-скоро!
    Сърдечни поздрави и хубава нова седмица!

    ReplyDelete
  20. Уаууу, страхотия е тази торта в перлен оттенък, много, много стилно и изискано, Милена! Всъщност друго не съм и очаквала!!!!
    Поздравления за поредното ти гостуване :)Прегръдка от мен :*

    ReplyDelete
  21. Толкова нежна и изискана! Благодарности за подробното описание на поставянето на плисетата.
    Успех с ремонта! Дано приключите скоро, за да имаш повече време да твориш красоти :))

    ReplyDelete
  22. Кате, Йоли, Нели,Роси, Мира, ДИве, Ели, сърдечни благодарности за положителните отзиви и хубавите пожелания! Много сте мили!

    Нашият ремонт за жалост ще се проточи, повече отколкото ни се искаше :-( Търпение имаме все още в излишък и за сега намира достатъчно поводи за усмивки :-) Не знам дали ще се смеем все още след два месец :-) Дано и до тогава вече да сме приключили окончателно!

    Поздрави и усмивки :-)

    ReplyDelete
  23. Milena i Luli, ochakvano dobra kombinaciq.:))) Izvinqvam se za latinicata, no pak stana neshto i ne mi trugva kirilicata. Milenka, ako beshe v Bg, shtqh da se zapisha na kurs pri teb, seriozno ti kazvam, ne se sheguvam.

    ReplyDelete
  24. Сърдечни благодарности за хубавите думи, Рони! Но ти си от чародейките, на които всичко им се отдава и аз едва ли мога да те науча на нещо повече. Имаш търпението и влагаш любов във всичко, което правиш! А останалото е опит :-)

    Поздрави, Милена

    ReplyDelete
  25. Сладко вълшебство.Как иначе да нарека тази прекрасна и стилна торта.
    Невероятна си!

    ReplyDelete
  26. Писах писах и накрая всичко се затри. Та исках да ти кажа, че си невероятна жена и притежаваш прекрасна усмивка. Продължавай в същия дух Миленка!

    ReplyDelete
  27. Жани, Дани, сърдечни благодарности за хубавите думи! Усмихнахте денят ми :-)

    Поздрави :-)

    ReplyDelete
  28. We love your work! Today we found your website (the language ...). We hope you don't mind we put some of your work on facebook, always with the link to the blog, of course.
    That's our facebook http://www.facebook.com/SugarAndPepper3?fref=ts ;-) Kisses.

    ReplyDelete
  29. wow, thanks so much for your kindness and professionality

    ReplyDelete
  30. This is beautiful. Is there a way the instructions can be sent to me in English? I couldn't find the "translate" button as mentioned in the blog. Thank you.

    ReplyDelete